- We werken samen met het onderwijs en ondernemers in de Human Capital Agenda (zie strategisch opgave, doel 5.1.1). Gezamenlijk wordt onderzocht wat de mogelijkheden zijn voor de onderwijs-sector om als werkgever of in een ‘sectortafel’ te participeren in de Human Capital Agenda.
- We zetten extra in op het herkennen, opsporen en verwijzen actief inwoners met een taalachterstand.
- We blijven jaarlijks krachtig inzetten op volwasseneneducatie: we streven jaarlijks naar 80 formele trajecten en 200 non-formele trajecten.
- We zetten extra in op het voorkomen van achterstand in basisvaardigheden in de leeftijd van 0 tot 18 jaar. Daarbij verwijzen we actief ook de ouders van kinderen met een achterstand.
- Voortzetten van de bruisactiviteiten (waaronder bruisweek) voor een grotere groep studenten, waarmee ook de zichtbaarheid en aanwezigheid van studenten wordt vergroot; dit versterkt ook de betrokkenheid van studenten met de binnenstad.
- De voorbereidingen van de bouw van de vierde woontoren op het Talentplein, gericht op studenten wordt in 2019 gecontinueerd (zie doel 6.2.2).
- We geven uitvoering aan de City Deal Kennis Maken.
- We betrekken het onderwijs en studenten in onze opgaven, bijvoorbeeld door het verstrekken van opdrachten aan de Nieuwe Hanze Unie, samenwerking met lectoraten van de onderwijsinstellingen als ook de invulling van stage- en afstudeerplaatsen.
- Het klimaat voor jonge ondernemers wordt versterkt via het nieuwe start up beleid (zie doel 5.1.2).
|